اشتباه‌های متداول در انجام تمرینات هوازی

انجام تمرین‌های هوازی هرچند موجب افزایش ظرفیت تنفسی، بالارفتن بیشینه اکسیژن دریافتی و استقامت تنفسی در ورزش‌های سنگین می‌شود، اما اجرای صحیح آن اهمیت زیادی دارد در غیر این صورت نمی‌تواند مفید باشد.

 

 

۱- شدت انجام تمرینات هوازی باید در حد خاصی باشد. معمولا ورزشکاران باید بین ۶۰ تا ۹۰ درصد ماکزیمم و ضربان قلب خود، تمرینات هوازی انجام دهند.

 

۲- بعضی از فعالیت‌های ورزشی نیاز به توانایی‌های دیگری از جمله هماهنگی اعضای بدن، چابکی، تعامل و قدرت دارند. بسیاری از ورزشکاران به این موارد توجه نمی‌کنند و هماهنگی بدن و اعضای دیگر را برقرار نمی‌کنند.

 

۳- اگر ورزش هوازی را پیش از حد شدید انجام بدهید آسیب دیدگی‌ به وجود می‌آید. طول مدت ورزش باید متناسب باشد.

۴- بعضی از ورزشکاران در حین انجام ورزش‌های هوازی، فشار زیادی به پایین تنه خود وارد می‌کنند. هر فرد باید با توجه به شرایط بدنی خود ورزش کنند. برای مثال اگر مچ پا و زانوهای شما حساس هستند، فشار پیش از حد به آنها وارد نکنید و از فعالیت‌هایی همچون پیاده روی در سر بالایی بپرهیزید.

تمرینات هوازی

 

۵- توجه نکردن به پوشش پا و کفش یکی از اشتباهات ورزشکاران است. بیشتر ورزشکاران به لباس‌های ورزشی خود توجه می‌کنند و این که ظاهر آنها چطور است. مهم‌ترین پوشش ورزشکاران کفش است که تاثیر زیادی بر بدن آنها می‌گذارد.

 

۶- بسیاری از ورزشکاران به هنگام فعالیت بر روی دستگاه‌های ورزشی همچون تردمیل، بر دسته دستگاه تکیه می‌کنند. این حرکت باعث می‌شود که از کیفیت فعالیت آنها کاسته شود.

 

۷- بعضی از ورزشکاران قبل از شروع تمرین بدن خود را گرم نمی‌کنند. گرم کردن بدن قبل از ورزش باعث ایمن‌تر بودن ورزش می‌شود.

 

۸- استراحت نکردن به اندازه کافی باعث می‌شود که بدن آسیب ببیند. ورزشکاران بین جلسات ورزشی باید به اندازه کافی استراحت کنند.

 

۹- پوشیدن لباس‌های سنگین از جمله کمربندهای سنگین باعث می‌شود که احتمال آسیب دیدگی‌ و فشار آمدن بر بدن بیشتر شود.

برچسب ها

0 دیدگاه در “اشتباه‌های متداول در انجام تمرینات هوازی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



مطالب مرتبط:


مشترک ما شوید!

logo-samandehi