خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات می‌کاهد

فواید آب هندوانه

آب هندوانه حاوی آنتی اکسیدان و ال – سیترولین است که باعث کاهش سوزش عضلات بعد از ورزش می‌شود.

مصرف آب هندوانه در میان ورزشکاران شایع است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که این قضیه دلایل علمی دارد. خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات بعد از ورزش جلوگیری می‌کند. عضلات بدن به دلیل تجمع اسید دچار سوزش و کوفتگی می‌شوند. این مساله در افرادی که به مدت طولانی ورزش نکرده و ناگهان فعالیت شدیدی داشته‌اند، بیشتر به چشم می‌خورد.

تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و در مجله کشاورزی و تغذیه به چاپ رسیده است.

انکارنا آگایو و همکارانش در گذشته مطالعاتی بر روی آب هندوانه و میزان آنتی اکسیدان آن انجام داده‌اند ، دریافتند آب هندوانه پروتئین عضلات را بالا می‌برد و کارایی ورزشکاران را افزایش می‌دهد . البته هنوز بررسی تاثیرات ال – سیترولین (L-Citrulline) در آب هندوانه ادامه دارد.

آب هندوانه حاوی ال – سیترولین است. افراد مورد بررسی در این تحقیقات یک ساعت قبل از ورزش از آب هندوانه استفاده کردند، بررسی‌ها نشان داد آب هندوانه از سوزش عضلات می کاهد. استفاده از منابع طبیعی حاوی آل – سیترولین آسان‌تر است.

 

برچسب ها

0 دیدگاه در “خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات می‌کاهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



مطالب مرتبط:


مشترک ما شوید!

logo-samandehi